til top
  • Facebook-annonse solgte Florøs dyreste leilighet

Facebook-annonse solgte Florøs dyreste leilighet

Ekteparet Ellingsund fra Florø skulle i utgangspunktet ikke kjøpe bolig. Men da drømmeleiligheten dukket opp i Facebook-feeden slo de til. Vi i Mesterhus ser at kjøp og salg av boliger via sosiale medier er i eksplosiv vekst.

Aktuelt / 18.01.2019

Kapret drømmehjemmet

– Det var helt tilfeldig at vi endte opp med å kjøpe. Vi så ikke for oss å bytte bolig før om fem-seks år. Men da bildene av toppleiligheten dukket opp i Facebook-feeden min, klarte vi ikke motstå fristelsen, og tenkte at dette måtte vi bare gjøre.

Det sier Kristine Dolve Ellingsund. Hun og mannen Tor kjøpte nylig leiligheten i øverste etasje i Strandgata 58 i Florø. Med en prislapp på nærmere åtte millioner er leiligheten den dyreste som noen gang har blitt omsatt i Florø. Ellingsund er klar på at bildene hun så på Facebook var utslagsgivende for at paret lot seg trollbinde.

List Image

– Bildene ga meg en direkte forestilling av hvordan det var å bo i et «penthouse» med panoramautsikt. Det virket som et fantastisk sted å bo. Både Tor og jeg er folk som gjør ting på impuls, og de bildene lokket oss utvilsomt, sier Kristine begeistret.

Sosiale medier overtar boligsalget

Monica Blom Thorsen, markedssjef i Mesterhus forteller at de ser sterke tendenser på at sosiale medier vil ta over mer og mer av boligsalget.

– Godt innhold og levende bilder skaper engasjement og inspirasjon. Det er tydelig at mange nordmenn er oppriktig interessert i hus og hjem, og samler gjerne ideer fra Facebook- og Instagramsider. Derfor prioriterer vi nå sosiale medier i mye større grad i våre prosjekter som denne leiligheten, sier hun.

Thorsen forklarer at Mesterhus gjennom sosiale medier evner å treffe en målgruppe som interesserte i husbygging, og at innholdet man publiserer heller ikke blir oppfattet som uønsket reklame.

– Dette gjelder aller mest kvinner, som utgjør 60 prosent av følgerne våre på Instagram. Vi har klart mest engasjement blant kvinner i alderen 25-54 år, noe som er vanlig når det gjelder inspirasjon rundt hus og interiør, sier hun.

 

Huset vises best gjennom digital annonsering

DNB bekrefter også tendensen. Gjennom Smart Solgt, DNBs løsning for målrettet digital annonsering, selges boligen i snitt 11 prosent raskere og får 16 prosent flere på visning.

–  Det er viktig å presisere at dette er snitt-tall, hvert boligsalg er unikt – og resultatene man oppnår vil naturligvis variere. Generelt ser vi at boligene presterer bedre gjennom digital annonsering, sier Vidar Korsberg Dalsbø, kommunikasjonsrådgiver i DNB.

- Sånne bilder som dette er det mange som liker å drømme seg bort i på sosiale medier, sier Thorsen.

List Image

Her kan du se alle illustrasjonsbildene, som gjorde at Kristine og Tor falt for leiligheten.

Drømmeboligen en "snakkis" i Florø

I Florø tar vårt mesterhusmedlem, byggmester Stølvik de første spadetakene i disse dager. Til tross for at Mesterhus er mest kjent for eneboliger og "huskatalog-hus", er det mange av våre medlemmer som også bygger leiligheter og rekkehus. 

Om 12 til 15 måneder skal den nye toppleiligheten til ekteparet Ellingsund stå klar. Kristine forteller at kjøpet har fått mye oppmerksomhet.

– Det er ekstremt mange som lurer på hvordan prosjektet blir til slutt. Det er rett og slett blitt en «snakkis» i byen, sier hun.

Her kan du lese artikkel hos ABC Nyheter om å kjøpe bolig på sosiale medier.

 

Slik blir fasaden på boligprosjektet når det er ferdig. Det er fortsatt noen usolgte leiligheter i prosjektet, som du kan se her.

List Image